/ #magento 

Чому ми обираємо Magento, а не інші системи

Від початку стаття призначалася для інтернет-агенції Studio370, тому в тексті багато “ми” і “нас”. З появою власного блогу, прийшов час перетягти її сюди. Планую дописувати та переписувати цей допис, тому, скоріш за все, скоро ця стаття буде дуже не схожа на оригінал.

Отже у вас є товар, ви точно знаєте де ваш покупець, лишилося зовсім мало - запустити інтернет-магазин і ось воно щастя. Тут і починається головний біль. Ні, не так - ГОЛОВНИЙ БІЛЬ!!! На ринку систем управління інтернет-магазинами налічується величесна кількість пропозицій. А додайте сюди ще так шанований у наших широтах “самопис”, тоді число їм - тьма. Як не загубитися у цій кількості пропозицій, розпізнати словоблуддя маркетологів та інтеграторів і, зрештою, зберегти сили, гроші та час - тема нашої статті. В нашій роботі ми обрали Magento. Вдалий досвід реалізації більше десятка проектів довів, що свій вибір ми зробили вірно.

Чому вона?

Основною перевагою Magento є величезна різноманітність доступних з коробки функцій. Це дозволяє скоротити час запуску проекту і не витрачати його на пошук, встановлення і тестування сторонніх модулів. Бімба!!! Вона Все працює!!! З того що має найбільший попит з “вбудованних функцій” слід згадати цінові правила для товарів (знижки, акції), організацію роботи з клієнтами (розсилки, відгуки, сегментація) та аналітику (звіти за залишками і продажами, покинуті кошики тощо).

Окремо слід відзначити товарний каталог Magento. До товару може бути додано нескінчену кількість користувацьких характеристик і атрибутів. Всі вони легко використовуються в якості фільтрів або навпаки приховуються від покупців. Так-так, це все з коробки.

Якщо ви все ж таки не знайшли необхідного функціоналу, то в гру вступає чудова властивість Magento - її модульність. На сайті Magento є чудовий маркетплейс с розширеннями на будь-який смак. Багато корисних модулів можна знайти на github.

Найбільш ретельно розробники підійшли до SEO-складової системи. Це мабуть звучить як повна маячня, але навіть у 2017 році, коли без елементарного SEO про ваш магазин просто ніхто не дізнається, на ринку ще зустрічаються системи, які без прикручування додаткових модулів та танців з бубнами не в змозі, наприклад, позбавитись дурної звички робити дублі сторінок, не вміють людино-зрозумілі URL та не роблять сайтмапів. Magento тут споглядає згори вниз та не розуміє як таке взагалі може бути. Під капотом системи приховані потужні інструменти для оптимізації, тому, як наслідок, володарі магазинів на Magento звільняються від рутини і можуть присвятити час створенню цікавого контенту (Насправді, більшість з власників магазинів цього не робить, але факт лишається фактом - мало хто з них взагалі знає що міг би трахатись цікаво проводити час проставляючи 301 редирект на адреси типу http://mymegadomain.com/index.php?route=product/category&path=20).

“А от ми чули, що Magento …”

Так, про Magento гуляє багато чуток, деякі з них вже з бородою і не відповідають дійсності. Наприклад про те, що Magento націлена головним чином на західний ринок і до наших реалій не пристосована. Ага, розкажіть про це Comfy, Allo та E27. Чуваки й не підозрюють як страждають :))))

“Magento настільки сувора штука, що спеціалістів шукай - не знайдеш”. Насправді вже давно ні. Magento вже давно не екзотика, а достатньо успішний продукт с розвиненою спільнотою. Наявність потужної спільноти - це мабуть один з найсильніших аргументів на користь Magento. Шанс не отримати відповідь на своє питання наближається до нуля. А якщо ще врахувати українські корені продукту, то знайти програміста-фрілансера або компанію, що займається підтримкою Magento, не так вже й важко.

“Для Magento потрібен потужний сервер”. Так. Magento потребує ресурсів. Запустити систему на дешевому хостингу з 256 МБ оперативної пам’яті - це дійсно безумство. Офіційне керівництво рекомендує як мінімум 2 Гб. Дорого? Спробуємо розібратись. Ми рекомендуємо ставити Magento на віділений сервер, що дозволить тонко налаштувати усі складові інфраструктури - конфігурацію MySQL (хостинг-компанії надають доступ своїм клієнтам до самої бази даних, не до налаштувань), кешування тощо. Сумарне володіння магазином на Magento в порівнянні з альтернативними рішеннями дійсно буде вище, але повний контроль за тим що відбувається з вашим бізнесом того вартий.

“Гальмо ваша Magento”. Це напевно найслабший пункт моєї статті :( Розробників Magento неодноразово критикували за швидкість віддачі сторінок. Не можна сказати, що вони не впоралися з цим викликом - Magento 2 вже з коробки має можливість кешувати сторінки за допомогою Varnish. Для зберігання сесій і бекенду ми рекомендуємо Redis. І це ми ще не згадували про повну підтримку PHP 7. Тут знову повернемося до питання про ресурси. Встановити і налаштувати Varnish та Redis в недорогому хостинг-плані скоріше за все нереально, хіба що хостер спеціалізується саме на Magento.

“Чому я маю платити більше?" І далі, в якості приклада, “історія успіху” умовного Васі / Петі / Колі, я якого все чудово працює все працює на OpenCart / Prestashop / WordPress / MySuPeRcRm за 50 грн на місяць. І тут головне зробити над собою надзусилля і зрозуміти, що Magento - це ціла філософія, можна навіть сказати, що це ваше відношення до власного бізнесу. Це як в класичній формулі - “Дешево, якісно, швидко - можна вибрати 2 з 3-х”. Якщо ваша мета - бізнес який легко масштабується, то Magento - одне з найліпших рішень. Gucci, Nokia, Nestle, Samsung, Nike - не найгірший список, погодьтеся.

Замість резюме

Наш шлях до Magento не був легким, були магазини і на OpenCart, і на Prestashop, і на WooCommerce. В процесі експлуатації цих систем неминуче виникали труднощі, вирішення яких іноді з’їдало левову частку нашого часу і нервів. Адепти звісно заперечать - “ви не вмієте його готувати”. Не сперечатимусь. Іноді процес “приготування” не менш захопливий, ніж результат, але наші клієнти цінують час. З деякими проблемами ми просто втомились боротися (от же ж слабаки :)))))) Частина проектів зрештою просто переїхали на Magento, одначе безболісного переїзду на жаль не відбулося. Десь втратили дані, десь усталений спосіб ведення бізнесу, але в усіх без винятку випадках - час. Його вартість важко порахувати. Не повторюйте наших помилок.

Author

Олександр Бобилєв

Залишаю собі право використовувати ненормативну (але інформативну) лексику там, де звичайні слова втрачають сенс і не відображають всієї палітри почуттів, від споглядання навколишньої дійсності.